Thursday 3 September 2015

M.Ed

Bismillahirahmanirrahim


3 September 2015

Alhamdulillah, telah selesai taklimat bagi pelajar-pelajar baru calon pascasiswazah Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan, Universiti Sains Malaysia. Calon yang terpilih untuk meneruskan pengajian di sini adalah seramai 190+ orang berbanding yang memohon seramai 400+ orang. Daripada kesemua calon 3-4% daripadanya adalah calon PhD. Alhamdulillah aku salah seorang yang terpilih meneruskan pengajian ke peringkat Sarjana Pendidikan. PhD, insyaAllah akan datang.

Sebenarnya dulu-dulu masa tahun pertama sarjana muda, aku punya semangat belajar tinggi menggunung konon-konon habis degree aku terus nak sambung master. Tapi bila aku dah mula kerja, semangat nak sambung master aku dah semakin berkubur.

Tahun ini tanpa dirancang, Allah jodohkan aku dengan M.Ed. Jodoh belajar la dulu. Jodoh bersuami?? Mohon doakan aku. Ameen.

Pesan Mira. A : Semoga aku bertabahlah nak menghabiskan master dalam tempoh dua tahun ini. 



No comments:

Post a Comment